Brandurile incearca mai mult ca niciodata sa se conecteze cu publicul tinta in cat mai multe forme si pe cat mai multe platforme sociale. A devenit din ce in ce mai greu pentu acestia sa ne atraga atentia, competitia a crescut, iar timpul de atentie al utilizatorilor a scazut cu 8 secunde.
In fiecare zi utilizatorii sunt asaltati de atat de mult continut si informatie ca brandurile mai au o portita de cateva secunde sa atraga atentia. Intre toate astea cum poate brandul tau sa inceapa sa construiasca idei care sa se plieze pe tendintele actuale de comportament ale utilizatorilor?
Iti voi prezenta 5 puncte cheie care cred eu vor avea cel mai mare impact in strategia ta din social media pe 2022
1. Chatbots vor face mai rapid serviciul pentru clienti
Chatbots nu mai sunt ce au fort odata, acum sunt bot-uri care au capacitatea sa ofere o conexiune instant cu clientii din toata lumea – pot sa resolve problemele clientilor si chiar sa comande pizza. Mai multe branduri testeaza chatbot-uri, iar potrivit lui Gartner, pentru 2018 se preconizeaza ca 20% din coninutul de afacerii sa fie generat automat. Daca masinile pot fi invatate sa creeze povesti care sa fie autentice si cursive, potentialul in publicitate si marketing merita investigat.
Chatbot-urile ofera brandurilor sansa sa interactioneze rapid cu publicul lor tinta intr-un mod personal. Tinand cont ca botii devin din ce in ce mai inteligenti si mai asemanatori cu oamenii poti customiza vocea brandului tau si poti trimite mesaje personalizate direct catre utilizatori. Facebook a raportat ca pot vedea intr-o luna 100,000 boti activi pe Messenger, oferindu-se astfel o noua platforma pentru marketeri de a se conecta cu clientii.
Recomandare: Daca nu ai incercat deja, 2022 este anul in care sa testezi chatbots pentru businessul tau. Inainte de a lansa un chatbot, testate-l pe o gama de potentiali utilizatori.
Sfaturi
- Creati mai intai un character / personaj;
- Chatbot-urile au sentimente;
- Nu il face complicat;
- Nu te astepta ca persoanele sa il foloseasca doar pentru ca este ceva nou. Ofera utilizatorilor un motiv sa il foloseasca;
- Greseli pot aparea atat la bot cat si la om;
2. Continutul efemer va genera cea mai buna rata de engagement
Povestile din Snapchat, Instagram si Facebook au condus la popularitatea continutului efemer. Majoritatea continutului efemer este distribuit timp de pana la 24 de ore si apoi dispare pentru totdeauna. Brandurile creaza acum continut pentru canalele lor sociale cat si strategii de marketing separate pentru continutul efemer.
Continutul efemer iti permite sa fii mai autentic, se poate observa ca multe branduri folosesc conturile de Instagram pentru continut si povesti real-time si datorita naturii lor, acestea se pierd in cateva ore cee ace determina followerii sa actionize rapid.
In primul rand continutul din retelele sociale trebuie sa fie de inalta calitate. Storytelling-ul este viitorul in social media marketing, avand povesti care apar in prima pare a feed-ului followerilor tai te ajuta sa menti brandul in mintea lor. In fiecare zi sunt 250 milioane de povesti, iar tu trebuie sa gasesti modalitatea prin care sa faci povestea ta sa conteze.
Recomandari: Cauta sa fii autentic si ofera continut real-time pentru a implica audienta in cel mai scurt timp posibil.
3. Realitatea Augmentata / Augmented Reality noul trend
Ce-a mai noua oportunitate aparuta in strategiile de marketing este Realitatea Augmentata (Augmented Reality), aceasta utilizata pe dispozitivele mobile ofera o noua modalitate de a impica utilizatorii si de a-ti creste audienta. Este rapid, usor si foarte interactive.
In acest an Apple a anuntat lansarea noului iPhone 8 si iPhone X ce vor oferii utilizatorilor experienta Augmented Reality.
Este de asteptat ca mai multe canale sociale sa preia acest trand si sa integreze AR in propriile platforme. Deja Snapchat a dezvaluit un nou proiect AR care permite utilizatorilor sa proiecteze pe ei insisi sau alte imagini in lumea reala prin intermediul unei aplicatii a camerei.
Intr-un mod similar, brandurile vor putea cat de curand sa isi proiecteze produsele in casele utilizatorilor din social media utilizand filtre speciale. De exemplu IKEA are o aplicatie pentru utilizatori prin care acestia pot previzualiza cum va arata mobile in casa lor inainte de a cumpara. Acesta este un mod grozav de a arata clientilor cum vor arata produsele in propria lor casa.
Odata cu cresterea AR, “Virtual FOMO” (Fear of Missing Out) va devenii o realitate. Oamenii vor incepe sa se simta ca si cum rateaza oportunitatile din aceasta lume noua si vor dori sa devina parte din ea.
Prin Social media tehnologia AR va devenii una de masa, putem observa cum marile platforme sociale precul Facebook introduc instrumente si noi caracteristici pentru a gasi modalitati de adoptare a noului trand.
Recomandari: In cazul in care te-ai hotarat ca vrei sa incerci AR, asigura-te ca va fii utila utilizatorului. Nu folosi AR doar de dragul de a fi in trand.
4. Influencer marketing va continua sa acapareze piata
Marketingul cu ajutorul influencerilor deja nu mai reprezinta ceva nou. Datorita multitudinii de comercianti intrati in aceasta activitate de Influencer marketing, provocarile cu care se confrunta agentiile si brandurile au crescut. Popularitatea marketingului prin intermediul influencerilor a facut grea sarcina de a sti in cine sa mai ai incredere si in cine nu.
Utilizatorii au nevoie de autenticitate din partea influencerilor, iar brandurile care apeleaza la experti in acest domeniu au parte de engagement crescut din partea vizitatorilor.
Lucrurile nu stau totusi atat de simplu, sa alegi pe orice are peste 10.000 de followeri sa iti reprezinte brandul nu este cea mai inspirata decizie, vizitatorii nu sunt atat de usor influentabili si daca mai alegi si pe cineva care nu se potriveste cu imaginea brandului tau rezultatele campaniei tale nu vor iesi pe +.
Prin urmare, construirea unei relatii semnificative cu influenceri targetati pentru a promova produsul tau este cheia succesului pentru 2022.
Aceste relatii sunt complexe, iar mesajele transmise de influenceri trebuie sa fie personalizate si adaptate personalitatii lor.
In viitor vom observa o indreptarea a atentiei brandurilor catre adevarati experti si asta datorita cresterii excesive a brandurilor care apeleaza la aceasta strategie de marketing ce va conduce ulterior la pierderea increderii utilizatorilor.
Recomandari: Afla care sunt persoanele ce pot influenta publicul tau tinta si construieste un parteneriat cu acestea. Stabileste obiective clare si analizeaza daca aveasta este cea mai buna variant pentru a creste ROI.
5. Video Video Video
Principalul nostrum consu sunt video-urile, in 2022, 90% din tot continutul distribuit in social media a fost video. Cea mai mare provocare este cum sa captezi atentia publicului tinta in primele 3 secunde.
Brandurile care inca nu folosesc videourile ca parte a strategiei de social media marketing ar trebui sa inceapa.
Felul in care vizualizam videourile se schimba de la an la an, acestea reprezentand numarul 1 ca si crestere al formatului de Ad-uri utilizate. Pana in 2023 materialele video vor ocupa 80% din tot traficul online si va fi in cele din urma cea mai apropiata forma de conversatie face to face cu publicul tau. Utilizeaza Facebook Live si Instagram Live pentru a crea continut nou si incitant.
Recomandari: Asigura-te ca ai continut video de buna calitate, cerceteaza preferintele publicului tinta si testeaza sa vezi ce merge cel mai bine pentru tine. Video-ul trebuie sa atraga atentia si utilizatorului care nu are sunet.