Noi provocari in marketing – Oportunitatile oferite de GDPR

Ca in fiecare industrie si in lumea marketingului sunt in mod constant intampinate provocari, asa se face ca si Regulamentul General privind Protecția Datelor Personale – GDPR vine cu un nou set de provocari pentru specialistii in marketing.

La o simpla cautare pe internet veti gasi multe referiri la cum va afecta negativ GDPR, la penalitatile care se vor aplica, regulile GDPR, insa mai putin veti gasi si vesti bune despre GDPR sau solutii de aplicare in conformitate cu noua reglementare.

In contextul actual daca esti specialist marketing, GDPR spune ca pentru a putea contacta sau trimite materiale cu noutati si promotii către clientul tau trebuie sa ai permisiunea lui in mod clar exprimata.

Cum toti ne spun cum GDPR va afecta negativ  marketingul mi-am propus ca in cele ce urmeaza sa va prezint si oportunitatile in marketing ce vin odata cu intrarea in viguare a GDPR.

Oportunitati oferite de GDPR pentru marketing

Cu ajutorul noii legi GDPR, specialistii in marketing au oportunitatea de a pune intrebari mai profunde clientilor pentru a afla preferintele acestora, mai mult, au sansa de a pune bazele unei relatii bazate pe incredere in interactiunea lor cu acestia.

Clientul va fi nevoit sa iti zica singur care sunt interesele lui

Acum este si in interesul clientilor sa aiba control asupra modului in care datele lor sunt colectate si folosite, iar in acest fel creste si relevanta comunicarilor de marketing prin targetare clientilor in functie de etapa de cumparare in care sunt.

Frica de a pierde ii va tine pe loc

Cumva de ti-a trecut prin minte ca odata cu intrarea in vigoare a GDPR clientii tai vor alege sa nu mai primeasca informari de marketing, iti reamintesc de „frica de a pierde”. Te-ai gandit vreodata ca majoritatea lucrurilor pe care le faci zilnic le faci din frica de a nu pierde ceea ce ai deja?

 Este important sa comunici clientilor ce au de pierdut

Lucrurile pe care le avem, cat si lucrurile pe care le putem obtine, oportunitati de care ne putem bucura, ajung sa ne detina si sa ne controleze viata.

“Va multumim ca ati participat la evenimentul X la data de Y. Mai multe evenimente de acest gen sunt in curs, dar este necesar consimtamantul pentru continuarea notificarilor dupa luna mai. Prin urmare, daca doriti sa fiti informat despre evenimente viitoare, va rugam sa va inscrieti acum. ”

GDPR va creste considerabil rezultatele campaniilor de marketing online.

In ceea ce priveste marketingul online, add-urile, noua reglementare va avea un impact pozitiv asupra calitatii datelor utilizate pentru targetarea anunturilor cat si asupra relevantei acestora pentru utilizatori.

Beneficiul personal este cel mai puternic stimulent

GDPR aduce transparenta in comunicarea dintre companie si client, iar transparenta conduce la o crestere a dorintei indivizilor de a impartasii informatii personale (Research Paper Series Thurgau Institute of Economics and Department of Economics at the University of Konstanz). In fiecare zi oamenii impartasesc date personale, fie ca utilizeaza smartphonul, cauta ceva online sau utilizeaza retele de socializare, acestia pe masura ce pot vedea ce informatii sunt colectate si cum sunt acestea folosite, ei vor intelege scopul comunicarii si beneficiile ce vin odata cu impartasirea datelor personale.

Exista totusi si lacune in legea GDPR ce pot fi exploatate, o serie de ambiguitati care vor produce confuzie atunci cand legea va fi aplicata si inca nu exista exemple concrete pe care sa le poti urma.

Acestea fiind spuse, regulile de respectare a GDPR sunt destul de simple – nu contactati pe cineva decat daca au solicitat in mod expres sa fie. Nu le trimiteți informații irelevante pe care nu le-au solicitat.

In cele din urma exista si posibilitatea ca tot ce se anticipeaza ca va fi GDPR sa fie cu impact limitat.

Share: