SEO – Daca ai ajuns aici sunt sigur ca ai mai auzit de acest termen. Imi aduc aminte cand am auzit eu pentru prima data de SEO, am crezut initial ca e vreo boala sau vreo formula chimica.

Termenul vine din limba Engleza, Search Engine Optimization, in limba Romana se traduce optimizare pentru motoarele de cautare.

In realitate SEO nu e vreo stiinta astronomica si nici vreo boala incurabila, aceasta optimizare pentru motoarele de cautare, este defapt o tehnica prin care faci tot posibilul sa pozitionezi un site in primele pozitii si sa obtii maximul posibil de trafic sau vizitatori pe care sa-i transformi in clienti.

Multi ar spune ca este greu sa inveti SEO, daca ma intrebi pe mine, eu cred ca in cateva ore intelegi ideea si cativa ani sa stapanesti nuantele SEO.

Cum functioneaza SEO aka. Optimizarea pentru motoarele de cautare.

Multi marketeri fac greseala de a vedea in SEO doar o sursa de trafic. Acestia isi optimizeaza site-ul, scriu articole, backlinuri si asa mai departe, Google ii ridica in prima pagina – lumea intra pe site dar nu gasesc tocmai ce isi doresc… asadar ei nu se convertesc in clienti, adica nu cumpara sau nu devin abonati. AI pierdut clienti care nu se stie daca se vor mai intoarce vreodata.

Cum se poate intampla acest lucru? Sa luam un exemplu:

Sa spunem ca Mihai are un blog despre pesti – el scrie nenumarate articole despre pestii fiind pasionat. Abordeaza subiecte de la cum sa iti alegi specia de pesti la cum sa folosesti produsele de igiena pentru acestia si marcile de mancare potrivite pentru varsta pestilor.

Nu sunt foare multe site-uri pe acest domeniu, Google observa ca Mihai scrie in fiecare zi ceva nou, articolele sale sunt originale, alte bloguri pun link-uri catre el si il ridica pana pe prima pozitie.

Mihai are acum cate 5000 de vizitatori pe zi si este fericit – ce se intampla insa este gresit.

Daca Ovidiu cauta pe Google Pret mancarea X pentru pesti  sau Ce specii de pesti sunt cele mai populare, tot site-ul lui Mihai va aparea in rezultate. De ce? Pentru ca Mihai acapareaza tot felul de subiecte despre pesti – in ochii Google-ului ia crescut autoritatea si il pozitioneaza tot pe prima pozitie daca se gaseste vreun articol despre acel tip de mancare de pesti.

Daca analizam putin cautarile, in prima faza Ovidiu nu cauta un articol despre mancarea pestilor ci un magazin online unde sa vada pretul si eventual sa comande – gasind site-ul lui Mihai, aceste nu gaseste ce are nevoie si paraseste site-ul imediat.

In a 2-a faza Ovidiu gaseste un articol pe site-ul lui Mihai despre specii populare de pesti si va ramane pentru ca a gasit ce a cautat, poate acum Ovidiu ii va da like la pagina de Facebook, sau se va abona la lista de email – atunci Mihai este castigat.

Concluzie

Revenind la prima idee, SEO nu este doar despre trafic, este despre a livra informatiile cerute celui care cauta. Daca vrei ca SEO sa functioneze pentru tine, trebuie sa te asiguri ca informatiile sau serviciile pe care le oferi corespund cu nevoile consumatorilor.

SEO este despre a te pozitiona primul in Google sau alte motoare de cautare pentru informatiile relevante pe care le ai in concordanta cu ce cauta vizitatorii.

Acest lucru se poate face prin targetarea unor cuvinte cheie potrivite. In articolul viitor vom aborda subiectul cuvinteleor cheie, ce sunt acestea, de cate tipuri si cum te ajuta.

Share: